System opieki zdrowotnej

Tania jakiś czas temu pytała, jak pielęgniarki sobie życzą, by się do nich zwracano. Z autopsji nie mam pojęcia, bo podobnie jak Gilian, jestem z wykształcenia ratownikiem medycznym. Jednak podczas pracy w szpitalu najczęściej zwracano się do mnie "proszę pani", a jeśli starsze zazwyczaj osoby zwracały się per "siostro", bo praca ratowników nie różniła się na tym oddziale od pracy pielęgniarek, w ogóle mi nie przeszkadzało. Nie wiem, co jest takiego niestosownego w tym sformułowaniu. Ani to pejoratywne, ani brzydkie. Mi się kojarzy z kimś, komu pacjent oddaje się w opiekę i ufa w jego dobroć, cierpliwość i powołanie (za dawnych czasów siostra zakonna).

Ostatnio oburzyłam się, bo koleżanka kupiła w aptece 3 saszetki na sączące otarcie (nie pamiętam, co to był za specyfik, coś jak rivanol, tylko w proszku, żółte). Po zużyciu jednej, kiedy otworzyła drugą i posypała otarcie zamiast na żółto zaczęło się barwić na czarno. Okazało się, że pani aptekarka przez pomyłkę wydała jej 2 saszetki zalecanego specyfiku i 1 nadmanganian potasu. Być może rozpuszczony w odpowiedniej ilości wody i użyty do przemycia nawet by nie zaszkodził. Ale tu zastosowany bezpośrednio, poprzyklejał się do rany... Musiała zdzierać na nowo do żywego ledwo co zaschniętą skórę.
Batu Chan przeczytaj sobie ostatnie posty, dyskusja jest dawno zamknięta a ty nadal masz ochotę drzeć o to koty.
STWIERDZONA migrena niekoniecznie jest powodem to częstych badań TK, natomiast objawy migrenowe owszem. Nie wiem po co się nakręcasz.
tunrida domyślam się, że nie wiele ma to wspólnego z psychiatrią ale chciałam przeczytać opinię kogoś bardziej doświadczonego w tym fachu 
odnośnie profilaktycznego stosowania aspiryny u osób 'niezatorowych'.  :kwiatek:

kenna ja też nie widzę nic złego w 'siostro', pacjenci też tak na mnie wołali podczas ostatniej praktyki, chociaż studiuję medycynę.