Ile kosztuje Was utrzymanie własnego konia?

Rzepka pod “uspokoiłyście mnie” miałam na myśli, że nie zaskoczyły mnie ceny, ponieważ jestem ich świadoma. Staram się, aby zakup konia był świadomy, dlatego napisałam tutaj.

Jeżdżę konno od ponad 20 lat, pracowałam z końmi i miałam konie pod opieką.

Zaspakajając twoją ciekawość nie mam kasy jak lodu, dlatego staram się dowiedzieć jak najwięcej o cenach z różnych miejsc i przygotować się do tego przez np. Ubezpieczanie konia od zabiegów typu kolka, mając odłożone pieniądze na jakieś niespodziewanie wydatki.
Sankaritarina, generalnie cyrk, bo według mnie ten koń powinien być dożywotnio oddzielony od stada i próby naprawiania go kosztem cudzych koni to już w ogóle szczyt wszystkiego. Szczególnie, że tam chyba ze 12 koni było właścicieli pensjonatu, mogli na swoich eksperymentować jak koniecznie chcieli. Ale to takie gwiazdy co to wiedzą najlepiej i ze wszystkim dadzą radę. No, to dali. Konia żal, tej dziewczyny też, jej pierwszy, wymarzony konik.
To ja dorzucę koszty mojego seniora-emeryta. Dużo osób myśli, że konik na emeryturze to tani, idzie na łąki i jest git. Też kiedyś miałam taką wizję emerytury (o ja nawina 🤣😉.

Emeryt, lat 28, kolkujący od siana/słomy z racji słabych już zębów kosztuje:
- Pamir zjada ok 10-12 worków trawokulek (tylko Hoveler, innych nie raczy). Mając zniżkę z racji dużych zamówień to i tak ok 1000zł
- Do tego musli (ok 3 worki miesięcznie), meszyki i inne smaczne rzeczy które dorzucam, żeby raczył jeść trawokulki (ok 3 worki miesięcznie. Średnio po 110-120 zł) czyli plus minus 600/700zł.
- Trociny - z racji diety mokrej stary sika bardzo dużo, mimo, że z poidła nie pija… więc idzie tego bardzo dużo. Koło 3-4 paczek tygodniowo. Każda po ok 42/45zł. Minimum 15 miesięcznie, czyli mamy ok 600zł.