Przyczepy do przewozu koni

Ifor Williams 🏇
Ale tanie nie są  🙁
http://www.iwt.co.uk/brochures/nhb.pdf 
http://www.iwt.co.uk/products/horse.htm



Interesujące... a do kompletu takiergo Roverka też dorzucają? 😀
Ifor Williams 🏇
Ale tanie nie są  🙁


Mamy teraz z trenerką do dyspozycji Williamsa - jest absolutnie genialny. Wygląda dość siermiężnie - taki kanciasty, ale w użytkowaniu przyczepa jest bomba. Po pierwsze - ogromna, mieści się do niej koń każdych gabarytów (tutaj ważna jest również wysokość - nawet bardzo wyrośnięty koń ma trochę oddechu nad głową). Przyczepa ma dodatkowy trap z przodu i całkowicie uchylną i przesuwną środkową przegrodę. Teraz używamy jej z dodatkową kratką rozdzielającą konie.
Niezłym rozwiązaniem są wszystkie zapięcia w przyczepie - na kołeczki z zapadką, a nie takie klasyczne klamki jak we wszystkich innych chyba przyczepach.

Jedyny niewypał to podłoga - czy raczej gumowa mata, którą podłogę wyłożono. Jest faktycznie nieśliska i doskonale amortyzująca, ale przez pięknie żłobione rowki czyszczenie przyczepy zajmuje wieki i wymaga węża z wodą, specjalnie dopasowanej szczotki z przerwami we włosiu i najlepiej jeszcze patyka do wybierania wdeptanego nawozu. Niestety nie wiem, czy wszystkie Williamsy mają taką matę gumową, czy tylko ten,  którym wozimy konie.

Mam takie dwa zdjęcia od Cieciorki, mam nadzieję, że się nie obrazi za wstawienie:



Lotnaa   I'm lovin it! :)
16 lipca 2009 19:37
Interesujące... a do kompletu takiergo Roverka też dorzucają? 😀


nitka, dziewczyna która trzyma u nas 2 konie pracuje dla City Council jako Animal Welfare Officer (w praktyce zajmuje się głównie końmi Cyganów  🙄 ) i ma taki służbowy zestaw jak na pierwszej stronie tego pliku pdf - ogromna przyczepa i śliczny wielki Rover, oba w kolorze srebrny metalik. Jak wygram w totka to właśnie taki zestaw sobie kupię  😍

quantanamera, na te rowki to tylko myjka ciśnieniowa. Miotłą można się zamieść na śmierć  😵

PS. Poznaję ochraniacze na Twoim kucyku  😉
Ktoś spotkał się z firmą KNOTT??
Ktoś spotkał się z firmą KNOTT??

Tak.

Np.  Boeckmann używa ich elementów - zawieszenie, zaczep do haka, hamulce - serwis przyczep też robi Knott.
http://www.knott.pl/
Chcemy kupić przyczepke KNOTT na 2 konie model VANS FAUTRAS PROVAN. Nie posiada rampy z tyłu..
VANS FAUTRAS PROVAN.

Tutaj (niżej) masz opis, a firma wydaje się być francuska - zaś Knott jedynie dostawcą podzespołów, być może jest na którymś z rynków sprzedawana jak Knott tj. robiona jako OEM dla niego.
http://www.sbltrailers.co.uk/Fautras.pdf
http://www.vans-fautras.com/


Nestor Dzięki :kwiatek: Filmik mnie przekonał.


Nasza będzie bez systemu AID SYSTEM. Kupimy jak tylko uda nam się sprzedać pojedynkę WESCO.

usunęłam załączniki bo rozwalały wątek
dodof
Mam prośbę, czy ktoś mógłby mi podać cennik przyczep Boeckmanna ? Szukałam , ale niestety nic nie znalazłam.
Będę bardzo wdzięczna  :kwiatek:
Gillian   four letter word
03 sierpnia 2009 22:47
ktoś się spotkał z przyczepami  Hotra Otello ??
Mam prośbę, czy ktoś mógłby mi podać cennik przyczep Boeckmanna ? Szukałam , ale niestety nic nie znalazłam.
Będę bardzo wdzięczna  :kwiatek:


Tutaj przedstawiciele w Niemczech:
http://www.boeckmann.com/map/list_result.php

Możesz wejść na stronę któregoś z nich - są tam przykładowe ceny:

LINK

Cena w Polsce jest podobna, z tendencją do nieudzielania rabatów, okazji etc. - tj. może być o ok. 1000 EUR wyższa.
W Polsce cena podawana jest w EUR (jak zadzwonisz, to dostaniesz info, warto kupować przy dobrym kursie), Comforta można najprawdopodobniej dostać od ręki, na Mastera się czeka. Master jest ok. 1000 EUR droższy od Comforta. Ceny innych - alu, sklejka możesz analizować sama, powodzenia.
Bardzo dziękuje za pomoc  :kwiatek:
Kilka dni temu przyjechał do mnie Boeckmann Comfort
Jest cudny, już go kocham  😀
Mam prośbę, czy ktoś mógłby mi podać cennik przyczep Boeckmanna ? Szukałam , ale niestety nic nie znalazłam.
Będę bardzo wdzięczna  :kwiatek:


prosze bardzo, przedstawicielstwo boeckmanna w polsce, w zakladce kontakt piszesz do nich maila, kilka minut pozniej masz cennik odeslany w pdf.

http://boeckmann.akedo.pl/index.php

Ja moge potwierdzić że do przyczepy bez tej rampy konie wchodzą lepiej. I trudne konie i oswojone.  😎
Mam w planach zakup przyczepki na 2 konie. Co do ceny to wiadomo im taniej tym lepiej ale oby było bezpiecznie...
Szukałam sporo w historii ale nie dostałam dokładnej odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań. Może znajdzie się ktoś kto mnie oświeci 🙂
- Co sądzicie o Debonach? Wiem że to niższa półka, ale jeśli są złe to dlaczego, co się psuje najczęściej? Czy kupując nowego Debona to bezpieczne rozwiązanie czy lepiej za tą kasę kupić używkę lepszej firmy?
- Jaka podłoga jest bezpieczniejsza drewniana czy plastikowa? Wydaje się że plastik ale czy na pewno :/?
- A Ściany/dach jaki jest najlepszy? Jak będzie całą plastikowa to może być w niej duszno w lato...
- Co i jak sprawdzacie kupując używaną przyczepę?
Rany wybór chyba nie będzie prosty  😵
Podłoga plastikowa, ponieważ drewno pruchnieje i może się zawalić. W całej plastikowej nie jest duszno, wręcz odwrotnie nie nagrzewa się tak..

deborah   koń by się uśmiał...
04 września 2009 13:29
Dramka, mogłabyć poprtawic swój post ze zdjęciami przyczep?
wątek się rozjeżdża przez to ;/
A ma ktoś doświadczenie w ciąganiu przyczepy 4 konnej?

[quote author=Laguna link=topic=1835.msg158194#msg158194 date=1233077540]
- jeśli chcemy ciągnąć "jedynkę" na kat B to DMC przyczepy musi być równe lub mniejsze niż MASA WŁASNA pojazdu.

To trochę nie tak, w dowodzie rejestracyjnym pojazdu jest pozycja O1,O2 która mówi o DMC przyczepy jaką dany pojazd może ciągnąć. Nie jest to równe DMC pojazdu, chyba coś około 30% mniej. Właśnie robię B+E więc zostałam oświecona 🙂
[/quote]
A co ja napisałam w moim poście? 😉
Że ma być równe lub mniejsze niż MASA WŁASNA.

Poza tym O1,O2 "mówi" Ci o jakim DMC maksymalnym przyczepy, Twój samochód jest TECHNICZNIE dostosowany do ciągnięcia przyczepy co nie zmienia faktu, że jeśli jest to waga wyższa niż masa własna pojazdu to na B jej nie pociagniesz.
Możesz tym autem wtedy ciągnąć przyczepę o podanym w tych rubrykach DMC, ale tylko jeśli masz E
Napisałaś o masie własnej a ja o DMC 🙂 Z tego co widzę w dowodach rejestracyjnych zazwyczaj MW to ok 70% DMC tego pojazdu więc obie mamy rację, ale czy to jest norma?
Ładowność Pojazdu powinna zależeć od wielu czynników poza masą ( moc, pojemność bagażnika). Ale są to tylko moje przypuszczenia. 

Wracając do przyczepy nikt się więcej nie wypowie na moje pytania/ wątpliwości? Nikt nie ma żadnych doświadczeń z użytkowania/kupna przyczepy?
To zależy, czy chcesz kupić przyczepę nową, czy używaną? Jeśli nową, to wybór tak jakby większy - osobiście polecam instytucję z ul. Szyszkowej w Warszawie, gdyby było mnie stać, to pewnie tam bym przyczepę kupował, mają tego masę przystosowanych pod różne potrzeby.

Natomiast przyczepa używana jest kilkakrotnie tańsza, ale za to trudniej przebierać w markach i rozwiązaniach: rynek przyczep używanych nie jest tak rozwinięty jak używanych samochodów (choć sprowadza się tego coraz więcej...) i tak naprawdę, jeśli nie liczyć wystawionych tu i ówdzie przy drodze (np. przy krajowej "7" w okolicy Białobrzegów widuję kilka przyczep, w tym jedną - na oko - dość ładną), to trzeba szukać po ogłoszeniach lub w necie...

Kupując przyczepę prawie rok temu przyjąłem kilka założeń:
- ma to być przyczepa używana w cenie nie większej niż... (udało mi się przekroczyć planowany budżet zaledwie o kilkaset złotych) - to chyba jasne, prawda?
- ma być cała plastikowa: zanim kupiłem własną, ciągałem różne cudze przyczepy. Drewniane, moim zdaniem, są po prostu niebezpieczne. Jak by ich nie zabezpieczyć, gniją i jeśli mają być "na chodzie", to wymagając ciągłej konserwacji.
- ma mieć solidne podwozie (polskie drogi!) i sprawne hamulce. Co sprawdziłem bardzo łatwo, hamując na placu.
- ma mieć działającą hydraulikę klapy - to też łatwo sprawdzić.

W efekcie kupiłem w "Eurutec-u" pod Poznaniem używanego "atec-a", sprowadzonego z Holandii, o takiego:


Sprawuje się dość dzielnie nawet w nietypowych warunkach:


ale dziś wiem, że trzeba jeszcze zwracać uwagę na wyposażenie. Przegroda, ewidentnie dorabiana już w Polsce, ma niemożliwą do opanowania tendencję do wypadania - co w sumie przyczyniło się do mojego wypadku sprzed miesiąca (urwałem palec). Brakuje też wielu zabezpieczeń, które muszę w najbliższym czasie dorobić (szykuje się kurs do Estonii i z powrotem...).
Deborach Jasne, tylko co mam zrobić?
wielkie dzięki  :kwiatek:, już mam pewien obraz i w sumie potwierdziły się moje przypuszczenia że raczej plastik niż drewno,
tylko nadal nie wiem jak to jest z tymi debonami 🙁  (na szyszkowej są tylko Debony )
Ktoś miał z tymi przyczepkami jakieś problemy? 
a jeśli chodzi o używane przyczepy, jakie firmy brać pod uwagę? jakie roczniki?
no i jak to wygląda cenowo mniej więcej?
Gillian   four letter word
30 września 2009 10:39
czy ktoś z Was się spotkał ze wstawianiem okna do plastikowej przyczepy, która orginalnie takiowego okna nie posiada?

(masło maślane  :hihi🙂
Ktoś   Dum pugnas, victor es...
01 października 2009 08:20
tak.
ale chcesz dokupić orginalne czy "łatać" w inny sposób,czy też może wycinać i coś wstawiać?
My takie okienko wstawiliśmy ostatnio. Robiliśmy na zamówienie. Chyba mniej zachodu niż zamówić oryginalne.
chcę wyciąc i wstawic możliwie jak największe.

Z czego są takie okienka? jakiś specjalny plastik?
Posiadacze przyczep, głównie 1 i 1,5 konnych, mam do was ogromną prośbę: czy moglibyście zrobić dla mnie zdjęcie waszych przyczep w środku?

Parę dni temu nabyłam droga kupna przyczepę, Westfalię 1,5 w super stanie (choć to sędziwa dama raczej) i - naszym zdaniem - bo bardzo okazyjnej cenie. Jedyny mankament, to brak wyposażenia w środku, czyli metalowych elementów z przodu przyczepu i za zadem konia. W związku z tym, musimy je zamontować, ale cały czas głowimy się nad sensownym, ergonomicznym i bezpiecznym rozwiązaniem: jakie materiały, jakie odległości, jak zamontować itp.

Dysponujemy zdjęciami takich rozwiązań w dwóch przyczepach od nas ze stajni, ale żadne nas nie porwało. Każde z nich "zrobilibyśmy" inaczej, jakbyśmy mogli. Teraz możemy, więc...szukamy inspiracji.

Będę bardzo bardzo wszystkim wdzięczna za wszelką pomoc  🙇
Gillian   four letter word
14 listopada 2009 12:06
Sierra, ja właśnie przerabiam półtorówkę z kucykowej na full-koniową 🙂 muszę podnieśc wszystkie belki, przesunąc przednią do przodu itd. 
Boki najlepiej obic czymś miękkim, ja chcę dac na ścianki cienką warstwę gąbki. Tak samo mam w planie zagąbkowac przedni drążek 🙂 z wymiarami miałam kłopot, ale skończyło się na tym, że wsadziłam konisko do przyczepy i na tej podstawie wyznaczałam co gdzie ma byc.
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się