Młode Konie

wruda, rozumiem , za źrebięcy wygląd obcinają na trójkącie, ale trójkąt to mała część oceny całościowej. Zawsze można zrezygnować jak ocenią za nisko.
FirstLight, to mój jedyny młodziak,bo pierwszy ( jego półbrat) już wyszedł z wątku bo ma 9 lat.
Dziewczyny do kiedy powinny spłynąć jądra? Kupiłam 2 letniego ogierka i na razie ma jedno jajko... mam też niespełna rocznego i ma oba... tego 2-u latka chciałabym wyciąć, ale jeżeli to jajko nie splynie to czeka nas klinika 🙁
A nie powinny być oba na raz? mój kastrowany jako 2,5 latek miał oba. Znam też wiele koni powyżej 8 roku życia, które są wnętrami . Nawet jakiś czas temu na re volcie był wystawiony pół ogier 😀 Wykastrowali mu 1 jajko, bo "drugiego nie było"
Mam ogierka lekko ponad 2 lata, niedawno kastrowany jak tylko wyszło mu drugie jajko.
Na to drugie czekaliśmy z 2-3 miesiące zanim się szanowne ukazało. Jak kastrowaliśmy to ewidentnie jedno było w pełni rozwinięte a drugie takie nie do końca.
Nie znam się jak to wygląda statystycznie u koni ale czasami trzeba chyba poczekać. No i modlić się aby w końcu wyszło bo wnętrostwo się raczej nikomu nie marzy czy bardziej skomplikowana kastracja w klinice...
Dzięki dziewczyny  :kwiatek: zastanawiam się skąd mu się to wzięło... ma czysto małopolski papier i raczej wątpię, aby ojcem lub dziadkiem był wnenter... no nic, czekamy cierpliwie  🙂
Szczerze to poczytałabym na ten temat ale wątpię aby to musiało mieć jakieś podłoża genetyczne...
Może tak po prostu się zdarza i tyle. Czekaj cierpliwie ale ja na twoim miejscu poczytałabym  trochę na ten temat a najlepiej zadzwoniła do weterynarza, spytała o poradę fachowca 🙂
Dziewczyny do kiedy powinny spłynąć jądra? Kupiłam 2 letniego ogierka i na razie ma jedno jajko... mam też niespełna rocznego i ma oba... tego 2-u latka chciałabym wyciąć, ale jeżeli to jajko nie splynie to czeka nas klinika 🙁