Co mnie wkurza w jeździectwie?

maliniaq   Just do your job.
06 listopada 2014 21:16
A mnie wkurza bezmyślność laików. Sytuacja z dziś: prowadzę jazdę, w zasięgu wzroku znajduje się stado naszych koni, które się pasą, po czym słyszę od osoby jeżdżącej, że chyba ktoś wsiada tam na konia, patrzę ale nic takiego nie rzuciło mi się w oczy, więc jeździmy dalej. Koniec jazdy, w ramach rozstępowania idziemy kawałek się przejść w stronę koni, a obok jednej klaczki dwójka dziewczynek, ciągną ją za kantar, podbiegają do zadu, poganiają, dalej ciągną, rzucają tym co mają pod ręką, podchodzę więc do naszych nowych gwiazd i dialog wygląda mniej więcej tak:
- "Dzień dobry, możecie mi powiedzieć co wyprawiacie z tym koniem?"
Cisza
- "Dlaczego przeszkadzacie mu w jedzeniu?"
Po czym jedna z gwiazdeczek z oburzeniem krzyczy do mnie:
- "Ja na tym koniu jeżdżę już od trzech lat!"
Spoglądam jeszcze raz na konia z niedowierzaniem, patrzę na dziewczynkę, jeszcze raz się upewniam, którego konia mam przed sobą
-"Ale to jest 1,5 letnia klacz"
Gwiazda drąży temat:
-"Ale ja tutaj codziennie jeżdżę!"
Dopiero po zapytaniu, czy chce się iść spotkać z właścicielem tych koni, bo pewnie dobrze się znają odwróciły się i poszły. Ręce opadają, a ludzka głupota powinna być karana. Bo to nie pierwsza taka sytuacja, hitem byli rodzice pytający się mnie, czy mogą na 3 miesięcznego źrebaka posadzić dziecko "bo tylko na chwilę i jest taki mały jak ich dziecko!" (i to nie raz, a zdarzały się teksty w podobnym stylu kilka razy za czasów jak spacerowałam z moją Młodą), gorsi są Ci co nie pytają tylko przechodząc ładują dzieci na te konie, które w 80% pod siodłem nie chodzą, po zapytaniu czy aż tak bardzo nienawidzą swoich dzieci patrzą ze zdziwieniem. Wkurzają mnie laicy, którzy mają wieśniackie pojęcie o koniach i myślą, że każdy koń jest Baśką z wozu.